საგანი | ისტორია |
პედაგოგი | ვახტანგ გურაბანიძე |
სწავლების საფეხური | მე-9 კლასი |
მოსწავლეთა რაოდენობა | 19 |
სსსმ რაოდენობა | არ არის |
გაკვეთილის თემა | ბრინჯაოს ხანა |
გაკვეთილის მნიშვნელობა, აქტუალობა | ბრინჯაოს ხანის შესწავლა მოსწავლეებს დაეხმარება გაარკვიონ როგორ მოხდა წინსვლები საზოგადოებაში ლითონის აღმოჩენის შემდეგ |
გაკვეთილის მიზნები | გაერკვიოს მოსწავლე, რატომ იქცა რკინის გამოყენება საზოგადოების განვითარების მნიშვნელოვან ეტაპად |
მისაღწევი შედეგები/ინდიკატორი | მოსწავლე იკვლევს საქართველოში სოციალურ ურთიერთობებს უძველესი დროიდან დღემდე. იკვლევს ქართულ კულტურას უძველესი დროიდან დღემდე. |
წინასწარი ცოდნა | მოსწავლე ადარებს ქვის, სპილენძისა და ბრინჯაოს იარაღებს და ადგენს უპირატესობას მათ შორის. |
შეფასების საგანი და პროცედურები | შეფასება ხდება შეფასების რუბრიკების გამოყენებით. შეფასდება: ჯგუფური სამუშაოს შეფასების რუბრიკა, პრეზენტაციის (ზეპირი) შეფასების რუბრიკა |
სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები | სახელმძღვანელო-საქართველოს ისტორია (ნ. კვიტაიშვილი, დ.მალაზონია, თ. მალაზონია), რვეული, რუკა, თაბახის ფურცლები, ფლომასტერები, ცარცი, დაფა, ტექნიკური რესურსები: კომპიუტერი, პროექტორი, პროგრამა (PowerPoint) (საპრეზენტაციო ფაილი–,,ბრინჯაოს ხანა“) |
მოსწავლეთა ორგანიზება | ინდივიდუალური, ჯგუფური და მთელ კლასთან მუშაობა |
გაკვეთილის მსვლელობა/საკლასო მენეჯმენტი | A ფაზა (გამოწვევა) აქტივობა 1 (7 წთ) გონებრივი იერიშის გამოყენებით მასწავლებელი არკვევს რა ლითონები მოიპოვება საქართველოში, რომელი ლითონი გამოირჩევა რბილი თვისებებით. მასწავლებლის მითითებით მოსწავლეები ეცნობიან სახელმძღვანელოში მოცემულ ტექსტს და პასუხობენ მასწავლებლის მიერ დასმულ შეკითხვებს: 1. რომელი ლითონი აღმოაჩინა პირველად ადამიანმა? 2. როგორ ფიქრობთ, რა არის სპილენძის იარაღის ,,ნაკლი“? 3. რა გადრატეხის მოხდენა შეეძლო ბრინჯაოს იარაღს ადამიანის ცხოვრებაში? მოსწავლეები ავსებენ ცხრილს: ,,ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე”-ს პირველ და მეორე ნაწილს. აქტივობა 2 (10 წთ) ჯგუფური მუშაობა მასწავლებელი აჯგუფებს მოსწავლეებს და აძლევს წინა გაკვეთილზე მიცემულ დავალებას: გაითამაშონ სავაჭრო სიტუაცია ჯგუფებს შორის, ფულის არარსებობის პირობებში. აძლევს დროს მომზადებისთვის. მოსწავლეები გაითამაშებენ ვაჭრობის სცენას, ასახელებენ მათ გასაყიდ ნივთებს და სთავაზობენ მეორე მხარეს გაცვლის პირობებს. B ფაზა (ცოდნის კონსტრუირება) აქტივობა 3 ( 10 წთ) წყაროს გაცნობა და გაანალიზება მოსწავლეები ეცნობიან სახელმძღვანელოში მოცემულ წყაროებს. ხდება წყაროების გაანალიზება. მოსწავლეები პასუხობენ კითხვებს აქტივობა 4 ( 8 წთ) მასწავლებლის მიერ წინასწარ მომზადებული სლაიდის ჩვენება: ,,ბრინჯაოს ხანა“. მოსწავლეები ეცნობიან მტკვარ–არაქსისისა და თრიალეთის კულტურებს, არქეოლოგიური გათხრების შედეგად აღმოჩენილ ნივთებს, საუბრობენ დასახელებულ კულტურათა მნიშვნელობაზე. აქტივობა 5 ( 4 წთ) მოსწავლეები ამთავრებენ ცხრილის შევსებას: ,,ვიცი, მინდა ვიცოდე, ვისწავლე“. C ფაზა რეფლექსია აქტივობა 6 ( 6 წთ) 1. წყაროებზე და უცხო სიტყვებზე მუშაობა. 2. საშინაო დავალების მიცემა |
Thursday, April 19, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment